Logo kompanije Škoda
Slavia Logo (1895-1905)
Bicikli i motocikli koji su se prozvodili u radionici u Mladoj Boleslavi nosili su naziv Slavia.Tadašnji logo predstavljao je točak ukrašen lišćem limete, što je trebalo da simboliše slovenske narode. Dodata su i imena osnivača firme (Laurin & Klement) što je kasnije poslužilo kao glavni motiv za novi logo.
L&K Logo (1905-1925)
Na dizajn L&K logotipa uticala je secesija, stilski pravac u umetnosti koji se javio početkom 20. veka. Inicijali dvojice osnivača kompanije (verovatno inspirisano imenom Václava Laurina koje je asociralo na latinsko: laurel nobilis, (u prevodu lovor) bili su okuženi lovorovim lišćem u obliku venca, motivom koji je od davnina bio asocijacija za pobednike i slavne. Moguće je da su lovori predvideli uspeh firme L&K.
Škoda Logo (1926-1933)
Od 1926. godine u Mladoj Boleslavi se proizvode automobili pod imenom Škoda.Iako je naziv brenda promenjen, novi logo ukazuje na kontinuitet u odnosu na prethodnu fazu. Škoda logo ima nov ovalni oblik, ali je naziv brenda i dalje dominantni element u centru i okružen lovorovim lišćem.
Škoda Logo (1926-1990)
Logo sa čuvenom “krilatom strelom” prvi put je počeo da se koristi 1926. godine. Njegovo poreklo je obavijeno misterijom. Ponekad se kaže da je autor ideje (stilizovana glava Indijanca sa ukrasom koji je prvobitno činilo pet peruški) komercijalni direktor Škode Plzeň, T. Maglič. Plavo beli logo u obliku kruga koji upotpunjuje stilizovana krilata strela usmerena na desnu stranu, trenutno se koristi na nekim originalnim Škodinim delovima (npr. na prozorskom staklu i blokovima motora).
Škoda Logo (1999-2011)
Iako se Škodin logo smatra jednim od najoriginalnijih i stilski najčistijih rešenja od svih zaštitnih znakova za kompanije širom sveta, njegov autor je i dalje nepoznat. Crno zeleni logo, koji je u upotrebi od 1994. godine daje Škodinom brendu veću originalnost - crna boja simbolizuje tradiciju dugu stotinu godina, a zelena ekološku proizvodnju.
Škoda Logo (od 2011)
Pod sloganom "Nova snaga Škode", Škoda je na Salonu automobila u Ženevi 2011. godine predstavila novi logotip, ključni element svog novog korporativnog dizajna, čije su odlike svežina i preciznost. Tradicionalna "krilata strela" ima novi spektar boja za jasniji i precizniji izgled nego ikada ranije. Najvažnija promena se odnosi na glavni deo znaka, krilatu strelu, koja će u novom dizajnu biti mnogo veća i vidljivija.
Nijansa krilate strele se promenila iz "prirodno zelene" u novu bujnu "Škoda zelenu" a, spoljašnje površine su naglašene hromiranim izgledom.
Copyright © 2010 Škoda Mihailović All Rights Reserved Created by Slobodan Milovanović
In development this site used materials from official site of company Auto Čačak, Republic of Serbia