Stari modeli Škode
Škoda 120 se pojavila na tržištu u nekadašnjoj Čehoslovačkoj 1976. godine na sajmu u Brnu i odlikovale su je brojne inovacije u pogledu dizajna, uprkos tome što je zadržala motor pozadi i pogon na zadnjim točkovima što nije bilo nimalo obećavajuće.
Škoda 120 se mogla pohvaliti sasvim novom šasijom i enterijerom, uključujući i instrument tablu. Takođe treba spomenuti i dodatne elemente u pogledu pasivne i aktivne sigurnosti. Metod otvaranja poklopca na prtljažniku - sa strane, poput koncertnog klavira – takođe je činio ovaj automobil jedinstvenim.
Škoda 105 sa motorom od 1046 ccm i Škoda 120 sa motorom od 1174 ccm su bila dva osnovna modela onoga što je bilo poznato kao porodični automobil "742". Ovaj automobil se proizvodio u različitim verzijama i kao takav se menjao tokom godina.
Ove promene se nisu odnosile samo na šasiju. Od 1983. godine "742" se proizvodio, na primer, sa većim međuosovinskim rastojanjem, “rack-and-pinion” sistemom upravljanja, volanom od 13”, plastičnim branicima i još nekim modernizovanim elementima.
Škoda 130 se pojavila 1984. godine – iste godine kada su modernizovane Škoda 120 i 105. Među brojnim poboljšanjima u odnosu na prethodne modele, Škoda 130 je dobila i petostepeni menjač, pogon na zadnjoj osovini i, pre svega, moćan motor od 1289 ccm.
Škoda Favorit je bio prvi Škodin model sa motorom napred i pogonom na prednjim točkovima. Favorit je imao svoju premijeru u julu 1987. godine i proizvodio se do 1990. godine zajedno sa modelima 105, 120 i 130. Bio je to automobil sa petoro vrata i motorom od 1289 ccm.
Zbog sve većih ograničenja u pogledu emisije štetnih gasova, na tržištu su počeli da se pojavljuju modeli Favorita sa različito modifikovanim motorima, najpre sa nekontrolisanim, a zatim i kontrolisanim katalitičkim konvertorom.
Škoda Felicia je bila prvi u potpunosti nov model koji je razvijen nakon povezivanja Škode i nemačke Volkswagen grupe. Premijerno je predstavljen na Karlovom mostu u Pragu, oktobra 1994. godine. Tri automobila u crvenoj, plavoj i beloj boji krštena su vodom iz Vltave od strane tadašnjeg gradonačelnika Praga.
Masovna proizvodnja ovog automobila, čije ime ukazuje na dugu tradiciju proizvodnje automobila u Mladoj Boleslavi (Škoda Felicia, tip "994" proizvedena je početkom šezdesetih godina), počela je 1994. godine. Nova Felicia nije donela samo promene koje su bile vidljive na prvi pogled, kao što su savremene, zaobljene linije i ugodan enterijer, već je i promena u kvalitetu bila očigledna.
Copyright © 2010 Škoda Mihailović All Rights Reserved Created by Slobodan Milovanović
In development this site used materials from official site of company Auto Čačak, Republic of Serbia